Slogan Nasıl Olmalı

1.Kısa ve Etkili Olmalıdır

Slogan az sözle çok şey anlatmalıdır. Bu yüzden bir ile dört  arası kelimeden oluşmalıdır 

NOKIA “Connecting People” marka sloganıyla insanlar arasında iletişim sağladığını belirterek yaptığı işi iki kelimeyle anlatmıştır.

Vodafone “Anı yaşa” ve “Fark var” reklam sloganlarıyla rakipleriyle arasındaki fiyat farkına vurgu yapmıştır.

 

2.Akılda Kalıcı Olmalıdır

Tüketiciler her gün yüzlerce reklâmla karşılaşıyor. Bu durumda hatırda kalan bir marka olmak önem kazanıyor. Bu sebeple firmalar kafiyeli kelimeler bulmaya çalışarak hatırlanma oranını arttırmaya çalışıyorlar.

Aroma "Aromadan başkasını arama” kafiyesini oluşturarak başarılı bir marka sloganı oluşturmuştur.
Arow Terlikleri "Tek benzeri öteki teki" uyumlu kelimelerini kullanarak hem kolay hatırlanabilen, hem de biz diğerlerinden farklıyız mesajını veren bir marka sloganı oluşturmaktadır.

 

3.Orijinal Olmalıdır
Rakiplerden sıyrılmada orijinal bir sloganın önemi büyüktür.  

Coca-Cola “ Hayatın tadı” “Mutluluğa kapak aç” ve “Her zaman Coca-Cola” kelimeleriyle hep orijinal reklam sloganları oluşturmaktadır.
Eti Browni “Mutlu et kendini” sloganıyla bu ürünü yiyerek mutlu olunabileceğini belirtmiştir. 

 

4.Farklı Olmalıdır

Sloganın temel hedefi markayı rakiplerden farklılaştırmaktır. Klişe sözcüklerle slogan oluşturulamaz. Çünkü bu tip sözlere tüketici duyarsızdır. OMO “Kirlenmek güzeldir” marka sloganıyla kirlenmeye olumlu açıdan bakmış ve hayatı öğrenmenin bir yolu olduğunu vurgulamıştır.

Adidas “imposible is nothing “ sloganıyla imkansız bir şeyin olmadığını, istenirse her her şeyin yapılabileciğini iddia etmiştir.

 

5.Rekabetçi ve İddialı Olmalıdır

Tüketiciler güçlü firmalara daha çok güveniyorlar ve daha çok yöneliyorlar. Bu yüzden sloganda firmanın gücünü göstermesi ve vurgulaması ona olumlu puan kazandırıyor. Marka güçlü bir sloganla kendini rakiplerinden ayrıştırarak üzerine söz söyletmemelidir.
BMW “Ultimate driving machine” ile en iyi otomobil olduğunu iddia ediyor.
Mavi jeans “Çok oluyoruz” diyerek yurtdışında gösterdiği başarıya atıfta bulunuyor.
Türk Hava Yolları reklamlarında “Feel like a star- Star gibi hisset” sloganıyla Oscar ödüllü Hollywood yıldızı Kevin Costner oynatarak; hedefinin uluslararası pazarda tercih edilen bir şirket olmak olduğunu gösterdi. 

 

6. İnanılır Olmalıdır

İddiasında inandırıcı olmayan bir sloganın etkisi de olumsuz olur. Bu sebeple Slogan ürün ve hizmetin iddiasıyla uyumlu olmalıdır.
Volvo “Hayat kurtarmak için tasarlandı” sloganıyla can güvenliğine verdiği önemi belirmiştir ve şirketin sloganı ile misyonunu örtüştürmüştür.
ABC “Farkı fiyatı” sloganıyla deterjan piyasasına düşük fiyatla giriş yapmıştır ve fiyatlarıyla bunu göstermiştir.

Ergo isviçre Sigorta’nın “Sırtınız yere gelmez” sloganı, şirketin koruyuculuğunun gücünü göstermektedir. 

 

7.Güvenilir Olmalıdır
Bir ürün ve hizmetin iyi düzeyde satılabilmesinde, güvenilir bir marka olmanın önemi büyüktür.Tüketici güven duymadığı markayı tercih etmez. 
Pirelli “Kontrolsüz güç; güç değildir” sloganıyla oto lastiğinde güveni vurguluyor.

E.C.A “Yıllarca beraber” marka sloganıyla uzun ömürlü mamul üretip sattığını vurguluyor. 
 

8. Markanın Misyon ve Vizyonunu Vurgulamalıdır.

Bir şirket için misyon ve vizyon çok önemlidir. Şirketin kişiliğini tanımlar bu kavramlar.

Arçelik’in “Arçelik demek yenilik demek” sloganı güncel sloganlar içinde en başarılı bulunan örneklerden birisi. Bu slogan markanın temel vizyonunu yansıtmakta ve bu nedenle başarılı olmaktadır.

Tema Vakfı “Türkiye Çöl Olmasın” sloganıyla amacını tek bir cümleyle anlatmıştır.

 

9. Olumlu Duygulara Seslenmelidir.
İnsanlar duygusaldır ve olumlu duygulara hitabeden sloganlar kolayca benimsenir. 
Goodyear “Yuvana Ulaştırır” sloganıyla reklamında güvenli yolculuk için lastiklerin önemine işaret etmiştir.
Casper Computer “Türkiye'nin Prestiji” diyerek bilgisayar teknolojisinde markalaşmak için milli duygulara hitap etmeye çalışmaktadır.

 

    Markada olduğu gibi, sloganda da devamlılık esastır. Çünkü seçilen slogan tüketiciyle iletişim kurabilmek için kullanılan bir araç olduğundan sadece değişiklik olsun mantığıyla slogan değiştirilmesi markaya zarar verebilir ve tüketiciyle iletişime yeniden başlamak anlamına gelebilir. Ancak, slogan değişiminin gerektiği durumlar olabilir. Slogan değişimi, tüketici zihninde marka adına bir yenilik hissi oluşturarak marka kimliğini güçlendirebilir. Markalaşmak isteyen her marka kendini doğru bir sloganla ifade etmelidir ve sloganlar marka olarak tescil ettirilerek korunmalıdırlar.