3.Tanıtım ve Pazarlama

Tanıtım: Bir firmanın ürettiği ürün ve hizmetlerini, onların özelliklerini, kurumsal kimliğini, üretim biçimini, teknolojisini, geniş halk kitlesine tüm bunları sahiplenmesini benimsemesini ve istemesini sağlayacak şekilde anlatılmasıdır.
Pazarlama: Bir ürünün üretiminden dağıtımına, dağıtımından son tüketiciye ulaştırılmasına kadar izlenen, tüm bu faaliyetlerin maddi gelire dönüştürülmesi için yürütülen süreçtir.
 
Tanıtım ve Pazarlama Elemanları
 
Marka: Bir ticari ürünü tanıtmaya, benzerlerinden ayırmaya yarayan ve o malın simgesi olan, resim ya da harften oluşan özel işaretlerdir.
Amblem: Şirket ve kurumlara kimlik kazandıran çizgi ya da resimle yapılan, sözcük özelliği bulunmayan görsellerdir.
Logo: Bir markanın ya da kurumun kendisi için seçmiş olduğu hem resim hem de yazı içeren işaretlerdir.
Amblem ile logo arasındaki farkı aşağıdaki görselde görebiliriz.
Ambalaj: İçerisinde yer alan ürünü, ürünün yapısına ve şekline göre en iyi şekilde koruyan, temiz kalmasını sağlayan, taşınmasını kolaylaştıran ve aynı zamanda ürünün tanıtımını yapan materyaldir.
Afiş: Bir şeyi tanıtmak, herkese duyurabilmek için hazırlanmış, kalabalıkların görebileceği yerlere asılmış, genellikle resimli olan duvar duyurusudur.
Reklam Panosu: Diğer adı bilboard olan, genellikle kalabalık yol kenarlarında bulunan, kimi zaman elektronik olarak da sunulan reklam yapısıdır.
El İlanı: Çoğunlukla kalabalık bölgelerde dağıtılan basılı reklam malzemesidir.
Gif-Animasyon: Dijital ortamlarda sunulan, hareketli görüntülerin bulunduğu grafik değiştirme işlemi yapan reklam aracıdır.
Broşür: Tanıtım amacı taşıyan, bilgi vermek amacıyla da kullanılan renkli olarak hazırlanan en az iki sayfadan oluşan tanıtım kitapçığıdır.
Reklam Senaryosu: Reklam metinlerinin kurgulanarak, içinde yer, mekan, figüran ve diğer prodüksiyon ekiplerinin yer aldığı kısa tanıtım filmidir.
Tasarım elemanları yeteri kadar anlatıldıktan sonra öğrencilerden bir çalışma yapması istenir. Bu çalışma öğrencilerin yetenekleri göz önünde bulundurularak seçilebileceği gibi her öğrencinin farklı bir çalışma yapması da istenebilir. Bu çalışmalarda yapılacak olan etkinlik için öncelikle her öğrencinin kendi markasını oluşturması istenmektedir. Marka ismi oluşturulmadan önce öğrencinin hangi sektöre ait bir ürün markası oluşturacağını düşünmesi istenir. Marka ismi genelde sektörle bağlantılı olmasa da oluşturulacak olan slogan için gerekli bir unsurdur. Her öğrenci markanın yanı sıra bir logo ve slogan oluşturmalıdır. Bunları oluştururken piyasada bulunan profesyonel ürünleri taklit edecek şekilde olmayacağı çalışmaya başlanmadan önce öğrenciye anlatılmalıdır. Bundan sonraki süreçte öğrencinin yeteneğine göre öğrenciler kartondan oluşturacağı bir çantanın üzerine uygun bir şekilde marka logo ve sloganı ekleyebilir. Ya da öğrenci bir reklam senaryosu oluşturarak reklam filmini oluşturabilir. Tüm bu çalışmaları yapmak için telefon, bilgisayar gibi dijital platform uygulama ve yazılımları ile oluşturma imkanı olan öğrencilere destek verilebilir. Hatta isteyen öğrenci reklam filmi için prodüksiyon elemanlarını kullanarak reklam filmini kayda alabilir. Burada önemli olan nokta öğrencinin ilgi ve yeteneğine göre seçim yaparak çalışmasını tamamlamasıdır.