4.Görsel İletişim Tasarımı
Kişiler veya gruplar arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişine iletişim denir. Her insan yaşadığı sürece kendini ifade etme, var olma hakkına sahiptr. İletişim becerisi, insanlığın en büyük gücüdür. İletişimin gerçekleşmesi için iletişim ögelerine ihtiyaç duyulur. Bu ögeleri şu şekilde tanımlayabiliriz.
Gönderici (Kaynak): İletişimi fikir, bilgi, duygu gibi yollarla başlatan taraftır.
Mesaj (İleti): Karşı tarafa iletilmek istenen yazı, ses, görüntü, hareketten oluşur.
Kanal (Ortam): İletilmek istenen sözlü, sözsüz, basılı, yazılı, canlı mesajın kullanıldığı yöntemdir.
Alıcı (Hedef): İletinin ulaştırılmak istendiği kişi ya da gruptur.
Dönüt (Geri Bildirim): Alıcının göndericiye vermiş olduğu tepkidir.
İletişim farklı yollarla gerçekleşebilmektedir. Yüz yüze görüşmeler, sözlü bilgilendirmeler, telefonla yapılan görüşmeler Sözlü iletişim; jest, mimik ve el hareketlerimizi kullanarak kendimizi anlatmaya dayanan iletişim Sözsüz iletişim; mesajların karşı tarafa yazı dili kullanılarak aktarıldığı iletişim Yazılı iletişim olarak adlandırılır. Bunların yanı sıra evrensel dil olan resmin, iletilmesi istenen mesajın görsel ifadelerle düzenlenerek bir iletişim aracı olarak kullanılmasına Görsel İletişim denmektedir. İnsan beyni gördüğünü daha kolay anlamaktadır. Bu durum mizanpajın önemini ortaya çıkarır.
MİZANPAJ
Bir yayın için tasarlanan sayfa düzenidir. Okuyucuya bir mesajın en güzel ve en iyi şekilde aktarılması için önemlidir. Tüm basılı, yazılı ve görsel eserler mizanpaj ilkelerinin dikkate alınarak tasarlanmasıyla daha nitelikli olurlar. Mizanpaj ilkeleri şunlardır:
Mizanpaj Örneklerinin Videosunu İzlemek İçin
Bu etkinlikte öğrencilerden mizanpaj ilkelerine uygun olarak kitap kapağı tasarlamaları istenmektedir. Kitap kapağı tasarlanırken önce kitap kapağında bulunması gereken özellikler öğrencilere aktarılır. Çalışmalar el ile çizim yapılabileceği gibi dijital platform kullanılarak da yapılabilir. Bunun için telefon, tablet ve bilgisayar için tasarlanmış uygulamalardan faydanılır. Dikkat edilmesi gereken unsurlardan en önemlisi yapılan çalışmada özgünlük aranmasıdır. Öğrenciler istediği konu ile ilgili bir kitap oluşturabileceği gibi öğretmen tarafından verilecek cümlelerden de yararlanılabilir. Tasarlanan kitap öğrencinin çalışmasına göre çocuk kitabı, biyografi kitabı, roman gibi istenilen kategoriye ait olabilir. İsteğe göre kullanılabilecek örnek cümleler aşağıdaki gibi olabilir.
- Herşey göründüğü gibi olsaydı, eline aldığın deniz suyu mavi olurdu.
- Aramızdaki sessizlikte kalbi durmuş kelimeler vardı.
- Kalp kaybettikleri için ağlarken, ruh kazandıkları için gülermiş.
- Görebileceğin en renkli insandım ben, sen siyahımı seçtin.
- Sustuğun hiçbir cümleden, konuştuğun kadar pişman olamazsın.
- İyi ya da kötü hiçbir şey yoktur, sadece düşünce onu öyle yapar.
- Çifte kulağa karşın tek ağız verilmiş. İki dinle bir söyle demiş ademe.
- Gözümden düşüp ölen ilk insan sen değilsin, üzülme.
- Günün birinde herkes kendi yıldızını bulabilsin diye mi parlaktır yıldızlar?
- Hayalleri olanlar değil, hayalleri ölenler uyuyamaz.
- Beynim kalabalık, ruhum değil.
- Senden sonra çok yağmur yağdı.
- Neyse işte. Güzel dünlerdi. Tekrarı olmaz.
- Bir akvaryumu yazmak, akvaryumda yaşamaktan kolaydır.
- Zaman ilaç değildir. Zaman soğuktur. Çayı bardakta soğutur, insanı yürekte.
- Bakmasını gören göz için herşeyin bir anlamı vardır.
- Bir kapının kapalı olduğunu anlamak için o kapıyı itmek gerekir.
- Düştüğünde bir şansın daha var. Ayağa kalkmak gibi.
- Öyle bir yere geldik ki, hiçbir sokağın adı yok.
- Biz her mevsim güzeldik. Sadece baharı beklemedik.
- Bil ki, bir yaktığın ateş bir başkasına benzemez.
- Çiçek açmak için önce gömülmek gerekir.
- Yol kenarındaki yağmur mazgallarını kumbara sanıp harçlığımı atardım.
- Bir hayvan asla insan gibi zalim olamaz.
- Maviye inanmış insanlara gökyüzünü yasaklayamazsın.
- Acıyı hatırlatan elinde kalan ip midir, uçup giden balon mu?
- Çocukken resim gibi yaşarız, büyüyünce yazı olur.
- Fırtına zordur döver insanı, sonrası mutluluktur büyütür insanı.
- Sırrını rüzgara fısıldarsan, ağaçlara söylediği için suçlayamazsın.
- Yağmurlar darılmaz mesela. Ne üstüne basana, ne şemsiye açana.
- Artık demir almak günü gelmişse zamandan, meçhule kalkan bir gemi kalkar bu limandan.
- Umutların mola verdiği yerde, geceler bir nehir gibi akıyor.
- Üstünden geçtiğin köprüleri yıkma, bir gün geri dönmek zorunda kalabilirsin.
- Ağaçlar ölmeye yukarıdan başlar.
- Tanrı kuşları sevdi ve yarattı, insanlar ise kafesleri.
- Çorabın delik olduğunu sadece ayakkabı bilir.
- Yılanın ısırdığı kedi, ip görse yılan sanıp kaçar.
- İyi bir ağaca sarılan gölgesiz kalmaz.
- En fazla ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar.
- Emek harcamadan balığı akvaryumda bile yakalayamazsın.
- Birlikte ayakta dururuz, ayrılırsak düşeriz.
- Sürekli akan damla, taşı aşındırır.
- Yumurta kırılmadan omlet yapılmaz.
- Gece herşeyi karartsa bile Ay'ı karartamaz.