5.Ürün Geliştirme

    İnsan gücü ya da mekanik çabayla ortaya çıkan, insanın biçim verip şekillendirdiği, kullandığı ve tükettiği her şeye ürün denir. Ürünlerin veya sitemlerin iyileştirilmesi sürecine ise ürün geliştirme denir. Ürün geliştirme ürün inovasyonuyla bağlantılıdır. Ürünlerin gelişmesini etkileyen faktörler ihtiyaç, ergonomi ve antropometridir. 
    İnsanın kullandığı ürün ve ortamlar etkileşimini inceleyen bilim dalına ergonomi denir. Ürün ergonomisi ve ortam ergonomisi olmak üzere iki çeşidi vardır. Ergonominin amacı güvenlik, sağlık ve yapılan işten maksimum fayda sağlamaktır. Ürünün tasarımı, kullanıcı davranışları ve kullanıcı ölçüleri ergonomiyi etkiler. 
    İnsan vücudunun ölçüleriyle ilgilenen bilim dalına antropometri denir. Irk, cinsiyet, yaş, coğrafya insan ölçülerinin değişkenlik göstermesine sebep olur. Antropometrik ölçüler dikkate alınmazsa ergonomik özellikler yakalanamaz.